Teistmoodi IT (Nädal 13)

 IT-tugilahendused on tänapäeval üha olulisemaks muutunud ning nende roll erinevate valdkondade toimimises on muutunud määravaks. Eriti oluline on nende roll erivajadusega inimeste jaoks, kes vajavad abivahendeid, et täiel määral ühiskonnaelus osaleda.

Eestis peaks IT-tugilahenduste soetamise ja rakendamise korraldamine lähtuma kasutajate vajadustest ning hindama lahenduse kulusid ja kasutusmugavust. Samuti tuleks kaaluda erinevaid rahastamisallikaid, nagu ELi fondid, erasektor ja sihtasutused, et tagada lahenduste kättesaadavus ka neile, kelle jaoks need võivad olla kulukad.

Soome näide näitab, et erivajadusega inimeste IT-tugilahenduste soetamine ja hooldamine võib olla riigi poolt tasuta ning sellisel juhul pakutakse ka nõustamist ja tehnilist tuge. Seega on vaja leida lahendusi, kuidas tagada IT-tugilahenduste kättesaadavus ka Eestis ning hinnata nende rolli erinevates valdkondades, et tagada nende maksimaalne kasutegur.


Kokkuvõttes on IT-tugilahendused olulised abivahendid erivajadusega inimestele, mis aitavad neil täiel määral ühiskonnaelus osaleda. Nende soetamine ja rakendamine peaks toimuma lähtudes kasutajate vajadustest ning kaaluma erinevaid rahastamisallikaid, et tagada lahenduste kättesaadavus ka neile, kelle jaoks need võivad olla kulukad.

Eesti võib õppida teiste riikide kogemustest, nagu Soome, kus erivajadusega inimeste IT-tugilahenduste soetamine ja hooldamine on riigi poolt tasuta ning pakutakse ka nõustamist ja tehnilist tuge. Oluline on hinnata IT-tugilahenduste rolli erinevates valdkondades ning tagada nende maksimaalne kasutegur, et aidata kaasa ühiskonna inklusiivsusele ja tõsta erivajadusega inimeste elukvaliteeti.

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

E-ITSPEA 10: Võrkude rikkusː vabast tarkvarast vaba kultuurini (Nädal 10)

Uus meedia...?(nädal 3)

E-ITSPEA 7: Arvutid ja paragrahvid IIː litsentsid ja autoriõigus(Nädal 7)